Object

Title: Zachowania konsumenckie na rynku kawy ze szczególnym uwzględnieniem roli marki

Title in english:

Consumers Behaviour on Coffee Market with Special Attention Given to the Brand

Creator:

Górska-Warsewicz, Hanna

Description:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu; 2005; nr 1070, t. 1, s. 284-290

Abstrakt:

Brand is a special marketing tool associated with the process of company's identification, building the added value and achieving competitive advantage. The aim of this study is to analyse selected aspects of consumers' behaviour on coffee market with special attention given to purchase behaviour, perceived brand quality and brand loyalty. The empirical research was conducted in 2003 in the form of questionnaires with 200 coffee consumers in Warsaw and Warsaw area. On coffee market, the activity leading to the creation of loyalty and increase of the role of the brand concentrate on TV, press and radio advertising. It is related with well-known brands with high indices of perceived brand quality and high groups of consumers always purchasing the same brand.

Publisher:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2005

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

oai:dbc.wroc.pl:131366

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2005; nr 1070. T. 1 ; Agrobiznes 2005. Zmiany w agrobiznesie po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej. T. 1

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. Tytuł projektu: Nauka dla Społeczeństwa: Prace Naukowe AEW w otwartym dostępie (2005-2008)

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information