Obiekt

Tytuł: Marketingowe aspekty zarządzania muzeum

Tytuł odmienny:

Marketing Aspects of Museum Management

Autor:

Sobocińska, Magdalena

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2008; Nr 33, s. 179-194

Abstrakt:

This paper focuses on the introduction of museum functions as well as reasons and goals of using marketing in museum management. Ways of achieving those goals have also been presented in this paper. Adaptation of marketing concepts, especially the relationship marketing, for museums is related with expanding functions which museums have now to fulfill. Museums besides part of gathering and storing works of different arts, sciences and technology, and scientific elaborations of collections, set their goal to provide costumers researching the arts in an active way, by establishing a link with the masterpiece. Furthermore, museums become a place for meetings and discussions which support the exhibition activity, and sometimes even a place for fun and relaxation. Among the reasons of professionalization of museum management and applying marketing concepts in the management several things were pointed out: changes in models of financing culture, globalization and development of information technology, as well as advancement of symbolic consumption and consumption society.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2008

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

oai:dbc.wroc.pl:123679

Język:

pol

Powiązania:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2008; Nr 33 ; Marketing, vol. 4 ; Problemy teorii i praktyki marketingu

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Źródło finansowania:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

7 wrz 2023

Data dodania obiektu:

7 wrz 2023

Liczba wyświetleń treści obiektu:

9

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://dbc.wroc.pl./publication/161972

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Nazwa wydania Data
Marketingowe aspekty zarządzania muzeum 7 wrz 2023

Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji