Object

Title: Elementy kreatywnego wykonania w krajowej reklamie prasowej: wyniki badania

Title in english:

Elements of Creative Execution Observed in 250 Print Advertisements Placed in Polish Magazines and Newspapers

Creator:

Woźniczka, Jarosław

Description:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2008; Nr 33, s. 121-137

Abstrakt:

The article presents the results of the descriptive analysis of typical elements of creative execution observed in 250 print advertisements placed in 12 magazines and newspapers on the Polish market. It is a part of a bigger research project dedicated to the creative strategy in print advertising. During the analysis certain types of advertising headlines, slogans, body copy, illustrations and layout were identified, defined and characterized. Then the frequency of appearance of these types in the observed advertisements was calculated and the extent of their diversity and their communication usefulness were evaluated.

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2008

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

oai:dbc.wroc.pl:123675

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2008; Nr 33 ; Marketing, vol. 4 ; Problemy teorii i praktyki marketingu

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information