Object

Title: Heurystyka zakotwiczenia - skłonności poznawcze inwestorów na przykładzie rynku polskiego

Creator:

Porcenaluk, Paweł

Description:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu; 2007; nr 1176, s. 316-321

Abstrakt:

It is well known that when people are asked to make quantitative assessments, they are influenced by any suggestion. People often start with some initial, arbitrary value and then adjust estimates. The tendency to be influenced by such suggestions is called by psychologists - anchoring. In some cases anchoring may be a rational behaviour for respondents but not always, because respondents for answers are strongly influenced and changes are rather difficult. The final conclusion from the analysis is that in the Polish financial market investors are influenced by suggestion. Similar results are observed in other financial markets. (original abstract)

Publisher:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2007

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

oai:dbc.wroc.pl:134106

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2007; nr 1176 ; Inwestycje finansowe i ubezpieczenia – tendencje światowe a polski rynek

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. Tytuł projektu: Nauka dla Społeczeństwa: Prace Naukowe AEW w otwartym dostępie (2005-2008)

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information