Object

Title: Prawo konsumenta do informacji o produkcie w sprzedaży konsumenckiej

Title in english:

Right of consumers to information in the consumer sales

Creator:

Zymonik, Krzysztof

Description:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 151, s. 768-777

Abstrakt:

Organizacje gospodarcze, w odróżnieniu od konsumentów, mają szeroką wiedzę na temat procesów rynkowych. Dość często informacja i wiedza konsumentów w tym zakresie jest bardzo powierzchowna. Fakt ten stanowi istotną przeszkodę w podejmowaniu przez nich właściwych decyzji. Co więcej, tego typu negatywne zjawisko może stanowić zagrożenie dla ich życia i zdrowia. Konsumenci, nabywając dane dobra, powinni otrzymać pełną informację o dokonywanym przedmiocie zakupu. Ustawodawca wspólnotowy od wielu lat stara się chronić interes ekonomiczny oraz bezpieczeństwokonsumenta – słabszej strony rynku. Ochrona ta jednak ma zdecydowanie podstawowy – minimalny charakter i daleka jest od doskonałości. W dalszym ciągu polski konsument jest słabo wyedukowany, najczęściej nie zna swojego prawa do informacji.

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2011

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

oai:dbc.wroc.pl:123998

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 151 ; Orientacja na klienta jako kryterium doskonałości

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information