Struktura obiektu
Tytuł:

Prawo konsumenta do informacji o produkcie w sprzedaży konsumenckiej

Tytuł publikacji grupowej:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Tytuł odmienny:

Right of consumers to information in the consumer sales

Autor:

Zymonik, Krzysztof

Temat i słowa kluczowe:

konsument ; klient ; produkt ; sprzedaż

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 151, s. 768-777

Abstrakt:

Organizacje gospodarcze, w odróżnieniu od konsumentów, mają szeroką wiedzę na temat procesów rynkowych. Dość często informacja i wiedza konsumentów w tym zakresie jest bardzo powierzchowna. Fakt ten stanowi istotną przeszkodę w podejmowaniu przez nich właściwych decyzji. Co więcej, tego typu negatywne zjawisko może stanowić zagrożenie dla ich życia i zdrowia. Konsumenci, nabywając dane dobra, powinni otrzymać pełną informację o dokonywanym przedmiocie zakupu. Ustawodawca wspólnotowy od wielu lat stara się chronić interes ekonomiczny oraz bezpieczeństwokonsumenta – słabszej strony rynku. Ochrona ta jednak ma zdecydowanie podstawowy – minimalny charakter i daleka jest od doskonałości. W dalszym ciągu polski konsument jest słabo wyedukowany, najczęściej nie zna swojego prawa do informacji.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2011

Typ zasobu:

artykuł

Język:

pol

Powiązania:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 151 ; Orientacja na klienta jako kryterium doskonałości

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Źródło finansowania:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: