Object

Title: Zmiana paradygmatu zarządzania strategicznego - zarys koncepcji

Title in english:

Change of the Strategic Management Paradigm - Concept Outline

Creator:

Witek-Crabb, Anna

Description:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu; 2006; nr 1116, s. 377-386

Abstrakt:

The discipline of strategic management is undergoing evolution. The need for a new paradigm in strategic management appeared as a response to the changes in business environment, which in turn resulted in the necessity to reformulate the concept of a firm, a strategist and a strategy. The new paradigm in strategic management builds a shift from thinking about the business environment as stable to thinking about it as chaotic. From hierarchic firm with linear organizational structure to an open system company with flat and flexible structure. From a technocratic and finance-oriented strategist to a socially sensitive, versatile and professional strategist. From a strategy defined as a rigid goal oriented plan to a strategy as an emergent flexible concept, coherent with the company's dominant logic.

Publisher:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2006

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

oai:dbc.wroc.pl:134263

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2006; nr 1116 ; Przedsiębiorczość i innowacyjność. Wyzwania współczesności

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II.

Objects Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information