Object

Title: Postawy proekologiczne i ich znaczenie oraz pomiar w badaniach zachowania konsumenta

Creator:

Gąsior, Marcin

Contributor:

Sobocińska, Magdalena. Redakcja

Description:

Gąsior, M. (2023). Postawy proekologiczne i ich znaczenie oraz pomiar w badaniach zachowania konsumenta. W: M. Sobocińska (red.), Konsument i rynek – Badania marketingowe – Strategie i działania marketingowe. Księga jubileuszowa z okazji 50-lecia pracy twórczej prof. zw. dr hab. Krystyny Mazurek-Łopacińskiej (s. 166–174). Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

Abstrakt:

Stosunek do środowiska naturalnego, wyrażany postawami o charakterze pozytywnym, ale także negatywnym, coraz częściej staje się czynnikiem warunkującym przebieg konsumenckich procesów zakupowych. Postawy te kształtują oczekiwania wobec produktu, wpływają na postrzeganie marek, jak również powstawanie satysfakcji, stąd też coraz istotniejsze jest ich integrowanie w badaniach zachowań nabywczych. W pracy przedstawiono podstawowe informacje na temat postaw proekologicznych, a także omówiono trzy skale służące do ich pomiaru: New Environmental Paradigm Scale (NEP), Environmental Attitudes Inventory (EAI) oraz Environmental Attitudes of the University Scale (EAU). Ich stosowanie w badaniach marketingowych może z jednej strony doprowadzić do nowych wniosków dotyczących zachowania konsumenta, z drugiej – poprawić trafność i rzetelność prowadzonych pomiarów.

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2023

Resource Type:

rozdział

Resource Identifier:

doi:10.15611/2023.65.7.08 ; oai:dbc.wroc.pl:125995

Language:

pol

Rights:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Access Rights:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

License:

CC BY-SA 4.0

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information