Obiekt

Tytuł: Negatywne implikacje wykorzystania mediów społecznościowych w procesach komunikacyjnych

Autor:

Bilińska, Katarzyna

Współtwórca:

Sobocińska, Magdalena. Redakcja

Opis:

Bilińska, K. (2023). Negatywne implikacje wykorzystania mediów społecznościowych w procesach komunikacyjnych. W: M. Sobocińska (red.), Konsument i rynek – Badania marketingowe – Strategie i działania marketingowe. Księga jubileuszowa z okazji 50-lecia pracy twórczej prof. zw. dr hab. Krystyny Mazurek-Łopacińskiej (s. 537–546). Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

Abstrakt:

W warunkach hiperturbulentnego otoczenia procesy komunikacyjne dominowane są przez pojawiającą się na niespotykaną skalę dezinformację. Staje się ona źródłem walki konkurencyjnej i narzędziem wpływania na procesy społeczne. Celem opracowania jest wskazanie znaczenia rosnącej roli mediów społecznościowych w procesach komunikacyjnych społeczeństw w warunkach kryzysu. Wykorzystano metodę krytycznej analizy literatury przedmiotu oraz stron www zawierających treści dotyczące dezinformacji. Posłużono się również konkretnymi przykładami wykorzystywania fake news oraz postprawdy w procesach komunikacyjnych. Przeprowadzono analizy dotyczące dezinformacji w erze globalnej pandemii oraz wojny ukraińsko-rosyjskiej.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2023

Typ zasobu:

rozdział

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/2023.65.7.38 ; oai:dbc.wroc.pl:126025

Język:

pol

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-SA 4.0

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji