Object

Title: Mikrogeograficzna segmentacja rynku w badaniu stylu życia

Title in english:

Microgeographic Market Segmentation in the Study of Lifestyle

Creator:

Kaczmarek, Mirosława

Description:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu; 2006; nr 1107, s. 465-470

Abstrakt:

Microgeographic segmentation is based on the premise that people with similar social status a lifestyle and, therefore, similar consumers' behaviour, live close to one another. Such small spatial units may consist of streets, blocks of flats and also of individual houses. As a result, micro-geographic segmentation may be conducted on various levels of spatial aggregation and its cognitive value grows together with the decrease in size of the spatial unit it concerns. The article presents the results of segmentation of the inhabitants of Poznan conducted with regard to the building type they live in. The segmentation was carried with respect to the way of spending one's free time.

Publisher:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2006

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

oai:dbc.wroc.pl:132287

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2006; nr 1107 ; Badania marketingowe w przestrzeni europejskiej

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II.

Objects Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information