Object

Title: Makroekonomiczne uwarunkowania rozwoju polskiego rynku badań

Title in english:

Macroeconomic Conditioning of Development of Polish Research Market

Creator:

Idzik, Marcin ; Śmiłowski, Eugeniusz

Description:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu; 2006; nr 1107, s. 118-130

Abstrakt:

A description of changes occurring on the Polish market research of market with regard to macroeconomic transitions in the last decade is presented in this study. Factors influencing the growth of the research market and defining its structure both from the point of view of the client's business structure and used survey techniques are identified. The article shows relations defining the dependency of sales dynamics of the research business on changes of the macroeconomic business outlook. It also makes an attempt to analyse the research market in Poland using methods of spatialtime analogies. A consumer market model in the analysis of the outlook for the research market in Poland is presented.

Publisher:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2006

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

oai:dbc.wroc.pl:132218

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2006; nr 1107 ; Badania marketingowe w przestrzeni europejskiej

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II.

Objects Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information