Obiekt

Tytuł: Ochrona interesów ekonomicznych konsumentów w Unii Europejskiej i w Polsce – nowe wyzwania i zmiany

Autor:

Ozimek, Irena

Współtwórca:

Sobocińska, Magdalena. Redakcja

Opis:

Ozimek, I. (2023). Ochrona interesów ekonomicznych konsumentów w Unii Europejskiej i w Polsce – nowe wyzwania i zmiany. W: M. Sobocińska (red.), Konsument i rynek – Badania marketingowe – Strategie i działania marketingowe. Księga jubileuszowa z okazji 50-lecia pracy twórczej prof. zw. dr hab. Krystyny Mazurek-Łopacińskiej (s. 200–217). Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

Abstrakt:

Celem autorki jest przedstawienie najważniejszych kierunków zmian w obszarze ochrony konsumentów zarówno w UE, jak i w Polsce oraz działań kontrolnych i edukacyjnych w Polsce w zakresie ochrony interesów ekonomicznych. Przyjęte „Nowy ład dla konsumentów”, a następnie „Nowy program na rzecz konsumentów” i nowe rozwiązania prawne powinny w znacznym stopniu wpłynąć na relacje gospodarcze między przedsiębiorcami a konsumentami i przyczynić się do ograniczenia występowania nieuczciwych praktyk rynkowych. Biorąc pod uwagę szybkie tempo postępu technologicznego i dynamicznie zmieniającą się sytuację rynkową, należy stwierdzić, że szczególnie istotne jest popularyzowanie alternatywnych form rozwiązywania sporów oraz przeprowadzanie różnorodnych działań edukacyjnych z zakresu ochrony konsumentów, skierowanych nie tylko do konsumentów, ale również do innych uczestników rynku.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2023

Typ zasobu:

rozdział

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/2023.65.7.11 ; oai:dbc.wroc.pl:125998

Język:

pol

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-SA 4.0

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji