Object

This publication is protected and available only for logged users.
This publication is protected and available only for logged users.

Title: Bolesławiec jako produkt turystyczny

Creator:

Hermaszewski, Jarosław

Contributor:

Lesiów, Tomasz. Redaktor

Description:

Hermaszewski, W. (2023). Bolesławiec jako produkt turystyczny. W: T. Lesiów (red.), Doskonalenie jakości usług przewodnickich w dobie pandemii (s. 249-261). Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

Abstrakt:

Bolesławiec jest miastem powiatowym, o średniowiecznym rodowodzie, położonym 50 km od granicy z Niemcami. Nie ma w nim wspaniałych zabytków sztuki. Miasto od stuleci produkowało ceramikę wysokiej jakości. Miejscowe wytwórnie przeszły na ręczne zdobienie i bardzo urozmaicone kształty. Zoragnizowane wycieczki mogą je zwiedzać, jednocześnie kupując wyroby na miejscu. W celu popularyzacji miejscowych wytwórni organizowane są corocznie kilkudniowe Bolesławieckie Święta Ceramiki, na które przyjeżdżają liczni wystawcy i tysiące turystów. Towarzyszą temu parady glinoludów oraz liczne imprezy kulturalne. Dzięki temu miasto odwiedzają kolejni turyści. Miasto wykorzystało jako atrakcję turystyczną najdłuższy kamienny most kolejowy na Śląsku, który jest łatwo dostępny i podświetlony. Sporą atrakcją jest gotycka sala ślubów w ratuszu, o niezwykle rzadkim w Polsce sklepieniu cyrklowo-żebrowym.

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2023

Resource Type:

rozdział

Resource Identifier:

doi:10.15611/2023.61.9.15 ; oai:dbc.wroc.pl:125713

Language:

pol

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Edition name Date
Bolesławiec jako produkt turystyczny Jan 16, 2024
×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information