Obiekt

Tytuł: Rola marketingu społecznego w kształtowaniu zmian społecznych

Tytuł odmienny:

The role of social marketing in shaping social changes

Autor:

Tkocz, Anita

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2016, Nr 458, s. 23-32

Abstrakt:

W Polsce następuje rozwój organizacji pozarządowych. Prowadzą one działalność w różnych obszarach życia społecznego oraz rozwiązują problemy społeczne. W tym celu wykorzystują narzędzie, jakim jest marketing społeczny. Jest to sposób zarządzania produktami abstrakcyjnymi, czyli ideami. Wykorzystuje się do tego zasady oraz techniki marketingowe. Zadaniem marketingu społecznego jest wpływanie na zachowania społeczne dla uzyskania korzyści przez grupę docelową oraz całe społeczeństwo. Ma on pozytywny wpływ na kwestie społeczne w dziedzinie zdrowia publicznego, profilaktyki oraz ochrony środowiska naturalnego. Do zmiany postaw i zachowań wykorzystywana jest reklama społeczna. Jest to przekaz skierowany do masowego odbiorcy, który korzysta z tej samej estetyki, stylistyki oraz kanałów co reklama komercyjna. Jej celem jest zasygnalizowanie danego problemu społecznego i zachęcenie do działania, które będzie mu zapobiegać lub prowadzić do zminimalizowania jego skutków. Celem tego opracowania jest przybliżenie pojęcia marketingu społecznego, ukazanie jego interdyscyplinarności oraz roli, jaką odgrywa w kształtowaniu postaw społecznych

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2016

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/pn.2016.458.02 ; oai:dbc.wroc.pl:36373

Język:

pol

Powiązania:

25 lat społeczeństwa obywatelskiego ; Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2016, Nr 458

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

11 cze 2022

Data dodania obiektu:

14 lut 2017

Liczba wyświetleń treści obiektu:

3 252

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

3237

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://dbc.wroc.pl./publication/39953

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji