Object

Title: Strategie marketingowe sieci hipermarketów w świetle oczekiwań polskich konsumentów

Creator:

Domański, Tomasz

Contributor:

Sobocińska, Magdalena. Redakcja

Description:

Domański, T. (2023). Strategie marketingowe sieci hipermarketów w świetle oczekiwań polskich konsumentów. W: M. Sobocińska (red.), Konsument i rynek – Badania marketingowe – Strategie i działania marketingowe. Księga jubileuszowa z okazji 50-lecia pracy twórczej prof. zw. dr hab. Krystyny Mazurek-Łopacińskiej (s. 433–445). Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

Abstrakt:

Celem opracowania jest ukazanie ewolucji strategii marketingowych sieci hipermarketów w świetle zmian oczekiwań młodych konsumentów. Strategie te podlegają obecnie wyzwaniom pokoleniowym. Młodzi polscy nabywcy, tak jak na świecie, w coraz większym stopniu preferują sklepy dyskontowe kosztem tradycyjnych hipermarketów preferowanych przez pokolenie ich rodziców. W reakcji na zmiany pokoleniowe strategie marketingowe próbują modernizować klasyczny format hipermarketu, rozwijać kanał sprzedaży online, zwiększać personalizację podejścia do klienta na bazie nowych technologii oraz analizy danych na temat preferencji nabywców, a także promować społecznie odpowiedzialne strategie w podejściu do klienta oraz otoczenia. Autor wykorzystał wyniki badań pilotażowych konsumentów oraz wywiady eksperckie.

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2023

Resource Type:

rozdział

Resource Identifier:

doi:10.15611/2023.65.7.30 ; oai:dbc.wroc.pl:126017

Language:

pol

Rights:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Access Rights:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

License:

CC BY-SA 4.0

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information