Object

Title: Wybrane techniki WAS w wyodrębnianiu i profilowaniu segmentów rynku dóbr trwałego użytku

Title in english:

The Application of Multivariate Techniques to Identify and Profile Segments in Consumer Durables Market

Creator:

Dziechciarz, Marta

Description:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2009; Nr 47, s. 265-273

Abstrakt:

The paper is a theoretical and practical discussion on possibilities of enhancement of the market segmentation procedure in the consumer durables market. The problem of using multivariate techniques in order to find and describe homogenous market segments is of great importance, mainly because of the complexity of the matter. In order to identify homogenous groups of costumers, the CHAID algorithm was used. Multivariate correspondence analysis was tested as a profiling tool. The proposed two step procedure provided excellent potential to better understand decisions of durable customers. (original abstract)

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2009

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

oai:dbc.wroc.pl:124219

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2009; Nr 47 ; Klasyfikacja i analiza danych – teoria i zastosowania ; Taksonomia 16

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information