Obiekt

Tytuł: Kreowanie wizerunku miasta a rozwój funkcji turystycznej na przykładzie wybranych miast polskiej sieci Cittaslow

Tytuł odmienny:

The influence of branding activities on tourist function development of the selected towns belonging to the Polish Cittaslow network

Autor:

Grzelak-Kostulska, Elżbieta ; Hołowiecka, Beata

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 157, s. 654-666

Abstrakt:

Opracowanie oparto na wynikach ankiet przeprowadzonych wśród mieszkańców i turystów w miastach należących od kilku lat do Międzynarodowego Stowarzyszenia Miast Cittaslow. Zebrane opinie posłużyły do oceny skuteczności podjętych działań marketingowych. Jak ustalono w badaniu wśród mieszkańców, poziom wiedzy o koncepcji slow city jest niski, co może stanowić problem przy budowaniu kompleksowej strategii wizerunku miasta. Dostrzegane dotychczas efekty odbiegają od deklarowanych oczekiwań. Z kolei ponad połowa turystów stwierdza, że Cittaslow wyróżniają się, jednakże w opinii tej grupy w niewielkim stopniu potrafią przyciągać turystów, słabo się reklamują. Sama koncepcja zakłada tworzenie przyjaznego klimatu dla rozwoju funkcji turystycznej, m.in. przez akcentowanie gościnności, promocję produktów lokalnych, wspieranie tradycyjnych form działalności, ale jak pokazują zebrane opinie, aby osiągnąć realne korzyści w sferze usług turystycznych, potrzebne jest przede wszystkim dalsze konsekwentne i świadome budowanie strategii marki.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2011

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

oai:dbc.wroc.pl:123326

Język:

pol

Powiązania:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 157

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Źródło finansowania:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

27 lip 2023

Data dodania obiektu:

27 lip 2023

Liczba wyświetleń treści obiektu:

13

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://dbc.wroc.pl./publication/161611

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji