Object

Title: Techniki graficzne w procesie segmentacji rynku na podstawie danych symbolicznych

Title in english:

Visualization Techniques in Market Segmentation Procedure Based on Symbolic Data

Creator:

Wilk, Justyna

Description:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2009; Nr 86, s. 153-164

Abstrakt:

Market segmentation is a key strategic management tool. It enables to meet the customers' needs more precisely, gain a higher market share and profits. Marketing information is collected through questionnaire surveys or from data bases. The data complexity prevents application of classical data to describe customers. Symbolic data application allows us to describe customers in an explanatory way. Implementing of the market segmentation strategy requires a thorough understanding of the research results. Visualization techniques application simplifies communicating the findings to practitioners. The aim of the paper is to introduce visualization techniques that can be applied in market segmentation research based on symbolic data.

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2009

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

oai:dbc.wroc.pl:122362

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2009; Nr 86 ; Wizualizacja wyników badań marketingowych – podejścia, metody i zastosowania

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information