Obiekt

Tytuł: Multivariate data in the estimation of consumer risk

Tytuł odmienny:

Dane wielowymiarowe w określaniu ryzyka konsumentów

Autor:

Brzezińska, Justyna ; Maciejewski, Grzegorz

Opis:

Ekonometria = Econometrics, 2015, Nr 3 (49), s. 20-32

Abstrakt:

The risk of consumer behaviour, as a part of the widely understood studies on risk, is still an uncharted and undiscovered area of human activity. The main goal of this paper is to draw attention to the issue of the measurement of risk perceived by the consumers` unsuccessful purchase, as well as presenting a multidimensional analysis of data on risk research perceived by consumers in the decision making process. Some of the well-known multivariate methods are presented: analysis of variance, correspondence analysis and some graphical methods for categorical data analysis, such as mosaic, sieve, association and doubledecker plot. In the paper, the qualitative analysis aimed at risk identification and interpretation in the decisions process of consumers will be conducted. The exploration of different types of risks and the influence on consumer behaviour will be identified. The perception of risk was examined based on the examples of food, home appliances and travel services (trips, holidays)

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2015

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/ekt.2015.3.02 ; oai:dbc.wroc.pl:31771

Język:

eng

Powiązania:

Ekonometria = Econometrics, 2015, Nr 3 (49)

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Tytuł publikacji grupowej:

Ekonometria = Econometrics

Format:

application/pdf

Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji