Obiekt

Tytuł: The Nature of Local Place Branding Strategies: The Cases of Almaty (KZ), Belo Horizonte (BR) and Wroclaw (PL)

Tytuł odmienny:

Charakter lokalnych strategii marketingu miejsc: Studium przypadków Ałmatów (KZ), Belo Horizonte (BR) i Wrocławia (PL)

Autor:

Sztando, Andrzej ; Moreira Silva, João Paulo ; Kazybayeva, Aizhan

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2024; vol. 68, nr 4, s. 86-99

Abstrakt:

Aim: The aim of the research was to identify and evaluate the features of place marketing strategies of Almaty (Kazakhstan), Belo Horizonte (Brazil) and Wroclaw (Poland), as methods of stimulating sustainable economic development. Methodology: The research employed a comparative case study methodology. Results: The research showed that although all the place marketing strategies studied are aimed at stimulating local economic processes, they lack features that ensure the sustainability of these processes. Implications and recommendations: The results indicate limitations and tensions in the area of place branding strategies in the scope of their impact on sustainable economic development thus motivate representative research and the search for more sustainable solutions. Originality/value: The literature query did not reveal any previous examples of such research, and the methodology was partly original. The article provides new information on the place marketing strategies used in different countries and evaluate them in relation to the paradigm of sustainable development.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2024

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/pn.2024.4.09 ; oai:dbc.wroc.pl:129460

Język:

eng

Powiązania:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2024; vol. 68, nr 4

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-SA 4.0

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

17 gru 2024

Data dodania obiektu:

17 gru 2024

Liczba wyświetleń treści obiektu:

6

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://dbc.wroc.pl./publication/167969

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji