Assessment of the impact of motor vehicle structural elements on pedestrian safety
W rozprawie doktorskiej przedstawiono metodę oceny wpływu elementów konstrukcyjnych przedniej części pojazdu na bezpieczeństwo pieszego. Integralnym elementem metody jest autorski parametr k, pozwalający określić kinematykę pieszego po zderzeniu. Nowy algorytm odpowiada na problem oceny ryzyka uderzenia pojazdu SUV w pieszego. Metoda została zweryfikowana na przykładzie pojazdu kompaktowego i SUV, łącząc kryterium kinematyczne i biomechaniczne. ; The doctoral dissertation presents a method for evaluating the impact of vehicle front structural components on pedestrian safety. An integral part of the method is a proprietary parameter k, which allows for determining pedestrian kinematics after a collision. The new algorithm addresses the risk assessment of SUV impacts on pedestrians. The method was validated through case analysis on both a compact car and an SUV, combining kinematic and biomechanical criteria.
Politechnika Wrocławska. Wydział Mechaniczny
Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)
Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku
Oct 29, 2024
Oct 29, 2024
16
https://dbc.wroc.pl./publication/166957
Edition name | Date |
---|---|
Ocena wpływu elementów konstrukcyjnych pojazdów samochodowych na bezpieczeństwo pieszego | Oct 29, 2024 |
Zakrzewska-Półtorak, Alicja Szulc, Anna
Maśniak, Dorota
Przybyłowski, Adam
Grzebieniak, Andrzej
Wycinka, Ewa Szreder, Mirosław
Pawlus, Dorota Puła, Wojciech. Redakcja
Wycinka, Ewa