Obiekt

Tytuł: Country of Origin in the Context of Consumer Purchase Decisions and Manufacturer Behaviour: A Literature Review

Tytuł odmienny:

Kraj pochodzenia w kontekście decyzji zakupowych konsumentów i zachowań producentów: przegląd literatury

Autor:

Beran, Vojtěch ; Kuźmińska-Haberla, Aleksandra

Opis:

Ekonomia XXI Wieku = Economics of the 21st Century, 2024, Nr 27, s. 30-38

Abstrakt:

Aim: In these days of globalisation, the concept of the country of origin (COO) has attracted significant attention for its impact on consumer behaviour and manufacturer strategies. This paper examines the dimensions of the country of origin (COO) and its effects on consumer and manufacturer behaviour in the market. Methodology: Utilising the PRISMA 2020 method, a systematic literature review was conducted to identify relevant studies, assess their validity, and present findings in a structured manner. Results: The review was constrained by the selected databases, search terms, and inclusion and exclusion criteria. The primary sources were the WOS (Web of Science) and SCOPUS databases, from which 19,011 scientific papers were identified. After applying eligibility criteria, 18,833 articles were selected, and 75 full-text articles used to address the research questions. Implications and recommendations: The scientific discussion around COO provides diverse insights and implications, underscoring the importance for sellers to understand the factors shaping consumer choices regarding foreign-made products. Originality/value: The country of origin is a very complex, multi-dimensional, and multi-threaded concept, hence the added value of the article is to order the terminology and knowledge related to it, as well as to organize and point out the aspects of the country of origin that influence the purchasing decisions of consumers and the marketing activities of enterprises.

Wydawca:

Publishing House of Wroclaw University of Economics and Business

Miejsce wydania:

Wroclaw

Data wydania:

2024

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/e21.2024.04 ; oai:dbc.wroc.pl:128114

Język:

eng

Powiązania:

Ekonomia XXI Wieku = Economics of the 21st Century, 2024, Nr 27

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-SA 4.0

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

3 paź 2024

Data dodania obiektu:

3 paź 2024

Liczba wyświetleń treści obiektu:

27

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://dbc.wroc.pl./publication/166654

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji