Obiekt

Tytuł: Komunikacja wewnętrzna a zaangażowanie pracowników

Tytuł odmienny:

Communication and Employees' Engagement

Autor:

Karaszewski, Robert ; Jóźwik, Barbara ; Skrzypczyńska, Kamila

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2008; Nr 31, s. 365-377

Abstrakt:

Communication is mutual transferring of information, skills, concepts, ideas, feelings etc. by symbols created by the combination of words, sounds, pictures, and touch. It is a specific social process which occurs in specific context determined by the number and character of its participants. Communication is aimed, willful and has very dynamic character. It is permanent, complex and irreversible process. Communication in an organization is one of the areas of so-called "soft management" and is one of the bases of good climate at work. It is also one of the levels of R. Nellson's hierarchy of wants. Many different instruments may be used in this process, depending on its character, purpose and situation. As one of the areas of "soft management" it is strictly related to some lack of predictability and various traps. There is no doubt that the quality of communication in an organization has the influence on employees' motivation and their satisfaction, engagement, and efficiency. Engagement, as each attitude, has a few dimensions. It can be said about engagement on the level of knowledge, emotions and behaviour, and each of those dimensions can be stimulated in a different way, by various incentives. It is one of eight fundamental principles of excellence which create EFQM model, in which excellence means maximization of employees' involvement through their development and engagement. This attitude is one of the elements of the economic model of behaviour for organizations, known as the microeconomic Gallup path model, and is correlated with five new management rules indicated by J. Fleming and J. Asplund in their HumanSigma concept. (original abstract)

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2008

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

oai:dbc.wroc.pl:124068

Język:

pol

Powiązania:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2008; Nr 31 ; Zarządzanie personelem jako kryterium doskonałości

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Źródło finansowania:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

24 wrz 2023

Data dodania obiektu:

24 wrz 2023

Liczba wyświetleń treści obiektu:

423

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://dbc.wroc.pl./publication/162376

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji