Obiekt

Tytuł: Badania marketingowe w Internecie : w kierunku większej aktywności konsumentów

Tytuł odmienny:

Marketing Research in Internet : Towards Higher Activity of Consumers

Autor:

Mazurek-Łopacińska, Krystyna

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2009; Nr 80, s. 9-19

Abstrakt:

Artykuł został poświęcony kierunkom rozwoju badań marketingowych prowadzonych z użyciem technologii internetowej. Przedstawiono trzy modele badań w Internecie - z ukierunkowaniem na przełamywanie deklaratywności odpowiedzi respondentów. Wskazano na koncepcję ankiety eksperymentalnej łączącej techniki wywiadów pośrednich oraz metody obserwacji etnograficznej. Ponadto na przykładzie Megapanel PBI/Gemius przedstawiono unikatowe podejście, polegające na łączeniu właściwości badania user-centric z badaniami site-centric. W końcowej części artykułu podkreślono możliwości badań internetowych z wykorzystaniem prosumentów. W podsumowaniu wskazano na zmianę paradygmatu badań marketingowych, które polegają bardziej na słuchaniu respondentów niż na zadawaniu im pytań.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2009

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

oai:dbc.wroc.pl:122950

Język:

pol

Powiązania:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2009; Nr 80 ; Nauki o Zarządzaniu, vol. 2 ; Badania rynkowe

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Źródło finansowania:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

30 paź 2023

Data dodania obiektu:

11 lip 2023

Liczba wyświetleń treści obiektu:

65

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://dbc.wroc.pl./publication/161220

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji