Object

Title: Segmentacja rynku dóbr trwałego użytkowania na podstawie danych niemetrycznych

Title in english:

Segmentation of Consumer Durables Market with the Use of Nonmetric Data

Creator:

Dziechciarz-Duda, Marta

Description:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2009; Nr 65, s. s. 34-46

Abstrakt:

Artykuł przedstawia wyniki badania mającego na celu wyodrębnienie homogenicznych grup nabywców dóbr trwałego użytkowania. W przeprowadzonym badaniu segmentacyjnym przetestowano użyteczność jednej z hierarchicznych metod aglomeracyjnych dla danych porządkowych. Szczególnie użyteczną techniką przydatną do analizy tego typu danych niemetrycznych okazała się metoda średniej klasowej. W jej wyniku wyodrębniono segmenty konsumentów rynku dóbr trwałych. Słowa kluczowe: dobra trwałego użytkowania, dane niemetryczne, segmentacja nabywców, metoda średniej klasowej

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2009

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

oai:dbc.wroc.pl:122171

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2009; Nr 65 ; Ekonometria, vol. 25 ; Zastosowanie metod ilościowych

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information