Obiekt

Tytuł: Budowanie tożsamości wybranych marek samochodowych

Tytuł odmienny:

Building a Brand Identity of Selected Car Brands

Autor:

Majewska, Julia

Współtwórca:

Aleksandra Kuźmińska-Haberla. Redakcja

Opis:

[w:] Ekonomia i międzynarodowe stosunki gospodarcze / pod red. Aleksandry Kuźmińskiej-Haberli. - Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2022, s. 11-24

Abstrakt:

Budowanie tożsamości marki jest kluczowym elementem mogącym stanowić o sukcesie przedsiębiorstwa. Producenci samochodowi w celu oddziaływania na grupy docelowe wykorzystują takie elementy, jak m.in. kolor, symbole, nazwy czy hasła reklamowe. Pragną tym podświadomie wpły-wać na potencjalnych klientów. Dokonując przeglądu ofert samochodów osobowych wybranych ma-rek motoryzacyjnych, można wyróżnić rozmaite strategie budowania tożsamości przedsiębiorstwa. Jest to zależne od segmentu pojazdów oraz celów strategicznych firmy. Marki pragnące być postrzega-ne jako sportowe wykorzystują takie elementy, jak kolor czerwony oraz ukazywanie w działaniach mar-ketingowych elementów toru wyścigowego. Natomiast marki oferujące samochody terenowe oraz segmentu SUV wykorzystują do budowania tożsamości elementy dzikiej natury oraz odwołują się do użyteczności i wszechstronności pojazdów. Niezwykle często budowana tożsamość nie odzwierciedla realnych osiągów pojazdów ani ich specyfikacji technicznej. Celem artykułu jest ukazanie niejednorod-nych koncepcji kreowania tożsamości marki wśród podmiotów z branży motoryzacyjnej. Gwoli wypeł-nienia celu artykułu sformułowano dwa pytania badawcze: Czy definicja tożsamości marki jest jedno-rodna? Jak segment oraz cena oferowanych pojazdów wpływają na strategie budowania tożsamości marki samochodowej? Metoda badawcza wykorzystana w niniejszym artykule to analiza literatury przedmiotu. Wykorzystane dane pochodzą m.in. od producentów samochodowych oraz z literatury przedmiotu.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2022

Typ zasobu:

rozdział

Identyfikator zasobu:

10.15611/2022.29.9.01 ; oai:dbc.wroc.pl:120647

Język:

pol

Powiązania:

Debiuty Studenckie 2022 ; Ekonomia i międzynarodowe stosunki gospodarcze

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-SA 4.0

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Tytuł publikacji grupowej:

Debiuty Studenckie

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2 gru 2024

Data dodania obiektu:

5 kwi 2023

Liczba wyświetleń treści obiektu:

409

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://dbc.wroc.pl./publication/158913

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji