Obiekt

Tytuł: Automotive configurator as a digital platform for product customization

Tytuł odmienny:

Konfigurator motoryzacyjny jako cyfrowa platforma do dostosowywania produktów

Autor:

Velinov, Emil ; Beranek, Martina

Opis:

Ekonomia XXI Wieku = Economics of the 21st Century, 2020, Nr 23, s. 76-86

Abstrakt:

The paper focuses on the characteristics of product sales and services online in the automotive business. The study sheds light on product customization and its effect in the eyes of customers, and examines modern tools in marketing communication such as online configurator, online product videos, tutorials for customers, and online chatbots as a possibility of creating a positive experience for different customers. The authors investigated the automotive configurators of two global car producers, Skoda Auto and Opel. Based on the research conducted as an experiment configuring a vehicle by respondents in the Czech Republic, the results show that from the customer’s point of view, the Skoda Auto configurator possesses more comprehensive characteristics in comparison to its competitor, Opel

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2020

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/e21.2020.05 ; oai:dbc.wroc.pl:110029

Język:

eng

Powiązania:

Ekonomia XXI Wieku = Economics of the 21st Century, 2020, Nr 23

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-SA 4.0

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

11 cze 2022

Data dodania obiektu:

20 maj 2021

Liczba wyświetleń treści obiektu:

215

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://dbc.wroc.pl./publication/152284

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji