Obiekt

Tytuł: Comparison of the use of social media in marketing by big and small enterprises in Poland

Tytuł odmienny:

Porównanie używania mediów społecznościowych w marketingu przez duże i małe firmy w Polsce

Autor:

Samek, Katarzyna

Opis:

Informatyka Ekonomiczna = Business Informatics, 2018, Nr 2 (48), s. 67-76

Abstrakt:

The rapid and continuous development of new technologies at the turn of the 20th and 21st century and the ever-growing importance of the Internet allow companies to change the rules of competition in many sectors. The Internet has proven to be an effective tool for improving market position and at the same time has become an indispensable tool for communicating with customers. Opinions on businesses and goods or services offered are formed by online communities, and market position is built on comments posted by Internet users. The purpose of this article is to identify the types and examples of social media used for internet marketing by WIG30 companies and NewConnect companies. The study used the netnography method (virtual entrainment) and was conducted among twenty listed companies in Poland. The results show that the WIG30-listed companies are companies with a strong market position and a large number of loyal customers. However, they do not turn their back on social media and utilise more than five examples of them. On the other hand, the smaller NewConnect-listed companies are less recognizable among customers, so they should strive to establish interactions with online communities, using more social media for that purpose

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2018

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/ie.2018.2.05 ; oai:dbc.wroc.pl:63375

Język:

eng

Powiązania:

Informatyka Ekonomiczna = Business Informatics, 2018, Nr 2 (48)

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

11 cze 2022

Data dodania obiektu:

2 kwi 2019

Liczba wyświetleń treści obiektu:

217

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://dbc.wroc.pl./publication/117198

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji