Object

Title: Wpływ elementów nazwy na wizerunek marki – wyniki badań empirycznych

Title in english:

Effect of the suggestive name elements on the brand name − results of empirical research

Creator:

Krycia-Chomińska, Agata ; Szpulak, Aleksandra

Description:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2016, Nr 3 (28), s. 56-71

Abstrakt:

Celem zaprezentowanych w artykule badań przeprowadzonych na rynku polskim jest ocena zdolności różnych typów budowy nazw do informowania o docelowym wizerunku marki tylko na podstawie samej nazwy. Autorki przeprowadziły eksperyment, w którym zbadały oddziaływanie na wizerunek marki siedmiu typów budowy nazw, zbudowanych z różnych elementów, tj. liter, morfemów i słów, mogących sugerować skojarzenia z markami, oraz z elementów niesugestywnych. Nazwy utworzono na podstawie wyników badań R. Klinka [2000] z uwzględnieniem wymiarów wizerunku marki i typów budowy nazwy. Analiza potwierdziła hipotezę pozytywnego wpływu sugestywnych elementów nazwy na wizerunek marki. W badaniu ustalono, że nazwy zawierające morfemy zgodne z docelowym wizerunkiem w języku angielskim oraz litery neutralne okazują się skutecznym narzędziem do przekazywania informacji o produkcie polskim konsumentom, mimo że częścią przenoszącą znaczenie są w nich tylko morfemy w języku angielskim

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2016

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

doi:10.15611/noz.2016.3.05 ; oai:dbc.wroc.pl:36438

Language:

pol

Relation:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2016, Nr 3 (28)

Rights:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Access Rights:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

License:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information