Struktura obiektu
Tytuł:

Segmentacja facebookowiczów - ujęcie ilościowe

Tytuł publikacji grupowej:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences

Tytuł odmienny:

Segmentation of Facebook users – quantification

Autor:

Czerska, Iwona

Temat i słowa kluczowe:

segmentacja ; facebookowicze ; metoda Warda ; metoda k-średnich ; profilowanie segmentów ; segmentation ; Facebook users ; Ward’s method ; k-means method ; segments profiling

Opis:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2015, Nr 3 (24), s. 33-40

Abstrakt:

Przedmiotem niniejszego opracowania jest analiza statystyczna wyników ankiety internetowej, mająca na celu dokonanie segmentacji rynku użytkowników Facebooka. Zastosowano metody doboru nielosowego: dobór wygodny i dobór kuli śniegowej. Ponieważ próba nie była reprezentatywna, nie dawała podstaw do statystycznych wnioskowań o populacji użytkowników Facebooka. Wyniki badania były jedynie elementem wstępnej diagnozy, opisem zastanego stanu rzeczy. Na podstawie wybranych kryteriów segmentacyjnych oraz wykorzystując uogólnioną metodę k-średnich i aglomeracyjną metodę Warda, wyodrębniono trzy skupienia: „Poinformowani asekuranci” (56,31% próby), „Zaangażowani ryzykanci” (20,39% próby) oraz „Wytrwali asertywni” (23,30% próby). Profilowania segmentów dokonano na podstawie kryteriów psychograficznych i behawioralnych. Statystyczna istotność zależności między skupieniami internautów a poszczególnymi zmiennymi została potwierdzona testem chi-kwadrat

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2015

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/noz.2015.3.03

Język:

pol

Powiązania:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2015, Nr 3 (24)

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: