Struktura obiektu
Tytuł:

Zarządzanie globalnym klientem − wyzwania organizacyjne

Tytuł publikacji grupowej:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences

Tytuł odmienny:

Global Account Management – organizational challenges

Autor:

Bandurowski, Piotr

Temat i słowa kluczowe:

Zarządzanie Globalnymi Klientami ; Zarządzanie Kluczowymi Klientami ; zarządzanie międzykulturowe ; różnice kulturowe ; warsztaty międzykulturowe ; korporacje transnarodowe (KTN) ; Global Account Management (GAM) ; Key Account Management (KAM) ; cross-cultural management ; cultural differences ; muliticultural workshops ; transnational corporations

Opis:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2014, Nr 4 (21), s. 9-21

Abstrakt:

Artykuł zwraca uwagę na stosunkowo nowy rodzaj zarządzania klientami oraz wskazuje główne determinanty sukcesu na arenie międzynarodowej. Zarządzanie Globalnym Klientem (ZGK) ma dużo wspólnego z Zarządzaniem Kluczowymi Klientami (ZKK), lecz jest dodatkowo wzbogacone o pierwiastek globalny. Czynnik ten zmienia bardzo dużo w całym procesie, wymaga holistycznego spojrzenia na współpracę oraz szeregu zmian w wewnętrznych strukturach firmy. Dzisiejsza specyfika rynku niejako skazuje firmy na rozwój międzynarodowy. Podyktowane jest to zdobywaniem nowych rynków przez największe na świecie koncerny, które potrzebują dostawców lokalnych. Konkurencyjność firmy aspirującej do miana globalnej w perspektywie następnych dziesięcioleci zależeć będzie od stopnia otwartości na globalne trendy, procesy adaptacyjne oraz transformacyjne. Sprawę dodatkowo utrudniają różnice strefowe oraz kulturowe, które niejednokrotnie przyczyniają się do fiaska planów rozwoju firm myślących o ekspansji

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2014

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/noz.2014.4.01

Język:

pol

Powiązania:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2014, Nr 4 (21)

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: