Struktura obiektu
Tytuł:

Value of a football club in the context of social media

Tytuł publikacji grupowej:

Informatyka Ekonomiczna = Business Informatics

Tytuł odmienny:

Business Informatics

Autor:

Chynał, Piotr ; Cieśliński, Wojciech B. ; Perechuda, Igor

Temat i słowa kluczowe:

value ; economic value ; football clubs ; social media ; wartość ; wartość ekonomiczna ; kluby piłkarskie

Opis:

Informatyka Ekonomiczna = Business Informatics, 2014, Nr 4 (34), s. 47-57

Abstrakt:

The paper presents an approach to the valuation of specific sports businesses – commercial football clubs in the context of social media factors. The authors show specific value definitions from philosophical to financial approaches. Research shows us that to understand and measure the value of football clubs is not as simple as in non-sports companies. The problem lies inside of intangible assets that from an accounting viewpoint do not constitute all the factors which build the value of the club. One of those factors is social media and their influence on football business

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2014

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/ie.2014.4.05

Język:

eng

Powiązania:

Informatyka Ekonomiczna = Business Informatics, 2014, Nr 4 (34)

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: