Struktura obiektu
Tytuł:

Pozycja Polski na międzynarodowym rynku badań rynkowych

Tytuł publikacji grupowej:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Tytuł odmienny:

Position of Poland on the International Market of Research Market

Autor:

Śmiłowski, Eugeniusz ; Idzik, Marcin

Opis:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu; 2006; nr 1107, s. 131-142

Abstrakt:

The results of an analysis concerning the Polish market of research market with reference to the European and international markets are presented in this study. A lot of features common to the Polish and world markets are pointed out. Poland ranks 21-st in the global research market considering the level of income of the research business. There is a substantial differentiation in dynamics growth of the research market, especially among the new European Union member states. Domestic research markets are dominated by local clients, with a gradual increase in involvement of international clients in the structure of revenue. The business structure of the global research market is dominated by consumer surveys. The applied survey techniques indicate to Poland's delay with regard to the use of modem survey techniques. 

Wydawca:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2006

Typ zasobu:

artykuł

Język:

pol

Powiązania:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2006; nr 1107 ; Badania marketingowe w przestrzeni europejskiej

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Źródło finansowania:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II.

×

Cytowanie

Styl cytowania: