Object structure
Title:

Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku kosmetycznym na przykładzie marek Dr Irena Eris oraz Inglot

Group publication title:

Debiuty Studenckie

Title in english:

Marketing Strategies of Enterprises on the Polish and Foreign Cosmetics Markets Comparative Analysis

Creator:

Pawłowska, Kaja

Contributor:

Kuźmińska-Haberla, Aleksandra. Redakcja ; Bobowski, Sebastian. Redakcja

Subject and Keywords:

branża kosmetyczna ; polskie marki kosmetyczne ; strategie marketingowe ; marketing strategies ; cosmetics industry ; cosmetic brand

Description:

Pawłowska, K. (2023). Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku kosmetycznym na przykładzie marek Dr Irena Eris oraz Inglot. W: A. Kuźmińska-Haberla, S. Bobowski (red.), Ekonomia i międzynarodowe stosunki gospodarcze (s. 37-49). Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

Abstrakt:

Artykuł koncentruje się na analizie porównawczej strategii marketingowej na rynku polskim dwóch rodzimych marek: Dr Irena Eris i Inglot. Głównym jego celem jest zbadanie różnic w prowadzeniu strategii marketingowych oraz ocena ich wykorzystania. W artykule dokonano analizy literatury z zakresu strategii marketingowych, omówiono ważne koncepcje i teorie marketingu, w tym segmentację rynku, marketing mix oraz zarządzanie relacjami z klientami i konkurencją. Artykuł przedstawia również aktualne trendy na rynku kosmetycznym, jego potencjał, przychody i udziały. Dodatkowo przeprowadzono dogłębną analizę strategii marek Dr Irena Eris i Inglot w Polsce, co pozwoliło na rozpoznanie mocnych i słabych stron firm oraz wyciągnięcie odpowiednich wniosków. Przedstawiono również fenomen polskich marek rodzinnych z branży kosmetycznej, które osiągnęły sukces na arenie międzynarodowej.

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2023

Resource Type:

rozdział

Resource Identifier:

doi:10.15611/2023.36.9.03

Language:

pol

Relation:

Debiuty Studenckie 2024

Rights:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Access Rights:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

License:

CC BY-SA 4.0

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Citation

Citation style: