Struktura obiektu
Tytuł:

Creative industries and knowledge replication

Tytuł publikacji grupowej:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences

Tytuł odmienny:

Przemysły kreatywne i replikacja wiedzy

Autor:

Łukasik, Paweł

Temat i słowa kluczowe:

creative industries ; management ; knowledge replication ; przemysły kreatywne ; replikacja wiedzy

Opis:

Management Sciences = Nauki o Zarządzaniu, 2019, vol. 24, no. 3, s. 10-15

Abstrakt:

The concept of creative industries is becoming popular in recent years. Therefore, many publications deal with this topic. Nevertheless, fewer of them are dedicated to managerial issues. Most publications concentrate on the scope of creative industries and their influence on economy and society. The first aim of this paper is to present the specificity of management of organization in creative industry and its activity. The second aim is to collect and cite different definitions of knowledge replication to explain the meaning of the notion of knowledge replication. The third aim is to show the role of knowledge replication for organization’s activity in creative industries. The article also contains an introduction concerning different approaches to definition and classification of creative industries

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2019

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/ms.2019.3.02

Język:

eng

Powiązania:

Management Sciences = Nauki o Zarządzaniu, 2019, vol. 24, no. 3

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: