Struktura obiektu
Tytuł:

Globalny rynek napojów energetyzujących

Tytuł publikacji grupowej:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Tytuł odmienny:

Global market of energy drinks

Autor:

Czernichowski, Konrad

Temat i słowa kluczowe:

napoje energetyzujące ; napoje energetyczne ; branża FMCG ; Afryka ; konkurencja monopolistyczna ; energy drinks ; FMCG sector ; Africa ; monopolistic competition

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2019; vol. 63, nr 3, s. 19-28

Abstrakt:

Napoje energetyzujące są obecne na rynku światowym od 50 lat. Branża FMCG (produktów szybkozbywalnych) należy do jednych z najtrudniejszych pod względem wejścia na rynek z powodu bardzo dużej konkurencji. Sprzedaż napojów energetyzujących jest szczególnie uzależniona od zadowolenia masowego klienta. Celem niniejszego artykułu jest identyfikacja czynników pozwalających na wprowadzenie na wymagający rynek nowej marki przy uwzględnieniu panujących negatywnych opinii na temat szkodliwości tego produktu dla zdrowia oraz w warunkach konkurencji monopolistycznej. Dokonano przeglądu literatury oraz przeprowadzono wywiad pogłębiony z założycielami, właścicielami i menedżerami polskiej spółki Mutalo Group, która dostarcza napój energetyzujący Kabisa do Afryki. Za główny czynnik sukcesu uznano odpowiednią dyferencjację produktu, mającą na celu zdobycie przewagi konkurencyjnej nad markami globalnymi

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2019

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/pn.2019.3.02

Powiązania:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2019; vol. 63, nr 3

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: