Filters
  • Collections
  • Group objects
  • File type
  • Creator
  • Contributor
  • Subject and Keywords
  • Date
  • Resource Type
  • Language

Search for: [Abstrakt = "W części teoretycznej artykułu został przedstawiony zarys koncepcji pedagogicznej Marii Montessori, natomiast w części empirycznej dokonano opisu przebiegu badań własnych oraz zaprezentowano wyniki. Badania autorskie miały na celu uzyskanie aktualnych informacji na temat funkcjonowania placówek działających według założeń koncepcji pedagogicznej Marii Montessori w Polsce. Informacje te zostały uzyskane za pomocą wywiadów z osobami, które związane są na co dzień z placówkami montessoriańskimi \(przedszkolami, szkołami\). Analiza materiału empirycznego ujawniła, że rodzice i nauczyciele postrzegają ich funkcjonowanie, afirmując takie kategorie kluczowe dla tej koncepcji jak\: samodzielność dzieci, indywidualizacja pracy dziecka, samodyscyplina dzieci, wspierająca rola nauczyciela, pogłębiona weryfikacja osiągnięć edukacyjnych. Natomiast zarówno pozytywne, jak i negatywne znaczenie nadają trzem innym ważnym kategoriom\: swoboda działania dziecka, relacje między dziećmi, indywidualne podejście nauczycieli do dziecka."]

Number of results: 1

Items per page:

This page uses 'cookies'. More information