Object structure
Title:

Koszty promocji – wybrane aspekty bilansowe i podatkowe

Group publication title:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Title in english:

Promotion costs – accounting and tax aspects

Creator:

Hońko, Stanisław ; Gos, Waldemar

Subject and Keywords:

koszty ; promocja ; reklama ; reprezentacja ; costs ; promotion ; advertising ; representation

Description:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 524; s. 54-67

Abstrakt:

Celem artykułu jest przedstawienie oraz ocena rozwiązań księgowych i podatkowych w zakresie kosztów promocji. Część z tych kosztów, szczególnie koszty reklamy czy sponsoringu, w sensie ekonomicznym stanowią inwestycję. W krótkim okresie promocja prawdopodobnie przyczyni się do wzrostu przychodów ze sprzedaży, a w długim okresie kreuje wartość marki. Obecnie obowiązujące przepisy zabraniają aktywowania kosztów promocji, nakazując ich ujmowanie w wyniku finansowym. Artykuł porządkuje terminologię dotyczącą promocji, co ukierunkowuje dyskusję dotyczącą ujęcia kosztów promocji w księgach rachunkowych i w sprawozdaniu finansowym. W końcowej części artykułu przedstawiono podatkowe konsekwencje kosztów promocji, skupiając się na kosztach reprezentacji

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2018

Resource Type:

artykuł

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

doi:10.15611/pn.2018.524.05

Language:

pol

Relation:

Koszty w działalności gospodarczej ; Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 524

Rights:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Access Rights:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

License:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Citation

Citation style: