Object structure
Title:

Główne perspektywy wykorzystania Big Data w mediach społecznościowych

Group publication title:

Informatyka Ekonomiczna = Business Informatics

Title in english:

Main perspectives of using Big Data in social media

Creator:

Chomiak-Orsa, Iwona ; Mrozek, Bartłomiej

Subject and Keywords:

big data ; media społecznościowe ; serwisy społecznościowe ; polityka prywatności ; social media ; social networking services ; privacy policy

Description:

Informatyka Ekonomiczna = Business Informatics, 2017, Nr 3 (45), s. 44-54

Abstrakt:

Celem niniejszego artykułu jest zaprezentowanie rozważań autorów na temat głównych perspektyw wykorzystania Big Data w analizie zbiorów danych tworzonych, gromadzonych oraz przechowywanych w mediach społecznościowych. Inspiracją dla napisania niniejszego artykułu były badania pilotażowe przeprowadzone przez jednego z autorów mające na celu zidentyfikowanie dwóch głównych perspektyw wykorzystania Big Data do analizy informacji zawartych w mediach społecznościowych. Artykuł zawiera swoistą syntezę rozważań teoretycznych z obszaru ontologii Big Data, przeglądu kluczowych informatycznych narzędzi wykorzystywanych do pozyskiwania danych od użytkowników mediów społecznościowych oraz kierunków wykorzystania tych danych przez przedsiębiorców. W artykule zostaną pokrótce zsyntetyzowane wyniki badań prowadzonych przez autorów artykułu, które to badania szerzej zostały omówione w artykułach zamieszczonych w Przeglądzie Organizacji nr 8/2017 oraz 9/2017

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2017

Resource Type:

artykuł

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

doi:10.15611/ie.2017.3.04

Language:

pol

Relation:

Informatyka Ekonomiczna = Business Informatics, 2017, Nr 3 (45)

Rights:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Access Rights:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

License:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Citation

Citation style: