Struktura obiektu
Tytuł:

Strategiczne motywy społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w świetle podejścia zasobowego

Tytuł publikacji grupowej:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences

Tytuł odmienny:

Strategic motives of corporate social responsibility in the light of natural resource-based view of the firm

Autor:

Głuszek, Ewa

Temat i słowa kluczowe:

podejście zasobowe ; społeczna odpowiedzialność biznesu ; zasoby niematerialne

Opis:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2011, Nr 8, s. 171-181

Abstrakt:

Przedsiębiorstwa decydujące się na podjęcie działań społecznie odpowiedzialnych kierują się motywami strategicznymi i etycznymi. Te pierwsze podkreślają korzyści ekonomiczne związane z budowaniem pozycji konkurencyjnej, wynikające dla firmy angażującej się w inicjatywy społeczne. Pomimo iż literatura przedmiotu zawiera liczne publikacje dowodzące pozytywnego wpływu CSR na wyniki finansowe przedsiębiorstwa, dopiero środowiskowa koncepcja zasobowa (NRBV) dostarczyła narzędzi analitycznych pozwalających zbadać, w jaki sposób te sfery są wzajemnie powiązane z zasobami firmy. Przedsiębiorstwo angażujące się w działania społeczne i budujące bliskie relacje ze swoimi kluczowymi interesariuszami może rozwijać technologie, zasoby ludzkie, reputację oraz kulturę organizacyjną, a zasoby te w efekcie pozwalają mu uzyskiwać przewagę konkurencyjną

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2011

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Język:

pol

Powiązania:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2011, Nr 8

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: