Struktura obiektu
Tytuł:

Wykorzystanie badań marketingowych w kreowaniu innowacji na rynku żywności funkcjonalnej

Tytuł publikacji grupowej:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Tytuł odmienny:

Marketing research use in creating innovations on functional food market

Autor:

Olejniczak, Magdalena

Temat i słowa kluczowe:

żywność funkcjonalna ; rozwój nowych produktów ; badania marketingowe ; functional food ; new products development ; marketing research

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2016, Nr 460, s. 28-37

Abstrakt:

Badania marketingowe stanowią ważny element procesu kreowania nowych produktów. W procesie opracowywania innowacji produktowych istotną rolę odgrywa konsument, stąd poznanie jego preferencji odbywa się za pomocą różnorodnych technik badawczych. Jednak w przypadku produktów żywnościowych segmentu żywności funkcjonalnej wykorzystanie wiedzy konsumentów jest niewielkie. Innowacyjny charakter tego rodzaju żywności powoduje problematyczność formułowania przez konsumentów swoich preferencji i oczekiwań. Celem artykułu jest określenie typowych technik badawczych, jakie mogą być wykorzystywane na poszczególnych etapach rozwoju nowych produktów żywności funkcjonalnej. W artykule wskazano również na trudności pozyskiwania informacji od konsumentów w przypadku innowacyjnych produktów żywnościowych

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2016

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/pn.2016.460.03

Język:

pol

Powiązania:

Badania marketingowe a potrzeby informacyjne podmiotów decyzyjnych na współczesnym rynku ; Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2016, Nr 460

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: