Struktura obiektu
Tytuł:

Proekologiczny wizerunek przedsiębiorstwa jako czynnik jego konkurencyjności

Tytuł publikacji grupowej:

Management Forum

Tytuł odmienny:

Company’s pro-ecological image as a factor shaping its competitiveness

Autor:

Glabiszewski, Waldemar

Temat i słowa kluczowe:

wizerunek przedsiębiorstwa ; konkurencyjność ; public relations ; ekologia ; ochrona środowiska ; company image ; competitiveness ; ecology ; environmental protection

Opis:

Management Forum, 2016, vol. 4, no. 1, s. 17-24

Abstrakt:

Autor w niniejszej publikacji podjął się próby teoretycznego i praktycznego połączenia ze sobą trzech zagadnień, a mianowicie ekologii, wizerunku przedsiębiorstwa i jego konkurencyjności. Chciał bowiem określić rolę i znaczenie proekologicznej aktywności przedsiębiorstwa w budowaniu jego konkurencyjności poprzez celowe kształtowanie społecznie akceptowanego wizerunku firmy przyjaznej środowisku. Swą uwagę skoncentrował na małych przedsiębiorstwach, by zdiagnozować, jak dalece są one zainteresowane wykorzystywaniem w swej prowizerunkowej działalności powszechnie uznawanych wartości ekologicznych. Wyniki badań własnych pozwoliły zauważyć, że menedżerowie małych przedsiębiorstw są świadomi wagi ochrony środowiska we współczesnym świecie i jej pozytywnego odbioru w społeczeństwie, stąd prowadzoną w tym zakresie działalność postrzegają jako bardzo istotną z punktu widzenia kształtowania wizerunku. Niestety ta świadomość nie przekłada się na ich intensywną aktywność

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2016

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/mf.2016.1.03

Język:

pol

Powiązania:

Management Forum, 2016, vol. 4, no. 1

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: