Struktura obiektu
Tytuł:

A modern tool for a modern student. Video games in the exploration and learning of mathematics

Tytuł publikacji grupowej:

Didactics of Mathematics

Autor:

Solarz, Izabela

Temat i słowa kluczowe:

algebraic skills ; unintentional learning ; game

Opis:

Didactics of Mathematics, 2014, Nr 11 (15), s. 65-74

Abstrakt:

Solving equations is one of the central topics in mathematics curricula. Teachers would like to pay more attention to building formulas and formulating algebraic models because modern students dare to translate a problem situation into algebra, but very often their students are helpless because of the lack of practice. There is not much time for exercises. The problem is how to help students with acquiring algebraic skills, like transforming expressions and solving equations. There is a new medium in education that can be used for this – video games. Could they help? I designed a special learning arrangement using a special game that was built for learning algebra. The results suggest that This can be a really relevant didactic medium for teaching mathematics

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2014

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/dm.2014.11.06

Język:

eng

Powiązania:

Didactics of Mathematics

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: