Struktura obiektu
Tytuł:

Zarys modelu dojrzałości zarządzania ryzykiem reputacji

Tytuł publikacji grupowej:

Management Forum

Tytuł odmienny:

Outline of reputation risk management maturity model

Autor:

Głuszek, Ewa

Temat i słowa kluczowe:

reputacja przedsiębiorstwa ; ryzyko ; ryzyko reputacji ; model dojrzałości ; corporate reputation ; risk ; reputation risk ; maturity model

Opis:

Management Forum, 2014, Nr 2, s. 50-71

Abstrakt:

Reputacja jest na współczesnych rynkach bardzo cennym, choć jednocześnie wrażliwym zasobem, co wynika m.in. z faktu, że jest opinią formułowaną przez bardzo różne podmioty, przy użyciu wielu bardzo różnych kryteriów. Ochrona i umacniane reputacji, poprzez zarządzanie ryzykiem reputacji, staje się obecnie jednym z najważniejszych zadań kierownictwa przedsiębiorstw. Polega to na identyfikacji i kontrolowaniu tych wszystkich rodzajów ryzyka, które mogą wpływać na reputację firmy – neutralizując zagrożenia, a wzmacniając szanse. Pomocą dla menedżerów we wdrażaniu systemu zarządzania ryzykiem reputacji mogą być modele dojrzałości, które podpowiadają pewną sprawdzoną drogę postępowania, zwiększającą prawdopodobieństwo sukcesu. W artykule przedstawiono zarys takiego modelu dojrzałości, który może stanowić dla menedżerów swego rodzaju mapę drogową umożliwiającą stopniowe, konsekwentne wdrażanie polityki, procesów i praktyk mających szczególne znaczenie dla kontrolowania ryzyka reputacji

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2014

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/pn.2014.356.05

Język:

pol

Powiązania:

Management Forum, 2014, Nr 2 ; Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, Nr 356

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: