Struktura obiektu
Tytuł:

Optimum class size. Testing Lazear’s theorem with intermediate mathematics scores in Polish secondary schools

Tytuł publikacji grupowej:

Didactics of Mathematics

Autor:

Biernacki, Marek ; Ejsmont, Wiktor

Temat i słowa kluczowe:

efficiency of teaching mathematics ; class size ; non-uniformity of knowledge distribution in class

Opis:

Didactics of Mathematics, 2012, Nr 9 (13), s. 15-24

Abstrakt:

The paper is directed at testing Lazear’s proposition which argues that educational outcome depends on the non-uniformity of distribution of knowledge and skills of students and on class size. Lazear asserts that students’ performance achieves its maximum when students are segregated by skills and behaviour. Using the 2010 data (mathematics scores in gimnazjum and maturity exams), we corroborate this theorem. We also demonstrate that improved teaching conditions in Polish primary schools and gimnazjums, i.e. lower class sizes, better salaries of teachers and higher unit costs did not result in an increased educational outcome as measured by the final examination scores in primary and secondary schools between 2006 and 2011.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2012

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Język:

eng

Powiązania:

Didactics of Mathematics

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: