Struktura obiektu
Tytuł:

Masking problem in identification of service quality determinants with an application of the CART model - an example of the public services quality research in Poland

Tytuł publikacji grupowej:

Ekonometria = Econometrics

Tytuł odmienny:

Problem maskowania zmiennych w identyfikacji determinant jakości usług z zastosowaniem modelu CART – na przykładzie badania jakości usług publicznych w Polsce

Autor:

Jefmański, Bartłomiej ; Łapczyński, Mariusz

Temat i słowa kluczowe:

CART ; masking of variables ; customer satisfaction ; maskowanie zmiennych ; satysfakcja klienta

Opis:

Ekonometria = Econometrics, 2013, Nr 3 (41), s. 24-31

Abstrakt:

An important part of customer satisfaction surveys of the acquired service is toidentify the key factors affecting its quality. Since customer satisfaction is a complex categorythus its measurement and analysis require the use of multivariate statistical methods. One ofthem is the CART method (Classification and Regression Trees). Its use in the identificationof the key determinants of the quality of services may, however, be associated with theemergence of the so-called variable masking problem, that was characterized in the article.Possible ways of solving it were exemplified in the customer satisfaction survey results of oneof the Polish Municipal Offices.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2013

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Język:

eng

Powiązania:

Ekonometria = Econometrics, 2013, Nr 3 (41)

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: