Struktura obiektu
Tytuł:

Podejście wielomodelowe analizy danych symbolicznych w ocenie pozycji produktów na rynku

Tytuł publikacji grupowej:

Ekonometria = Econometrics

Tytuł odmienny:

Ensemble learning for symbolic data in product positioning

Autor:

Pełka, Marcin

Temat i słowa kluczowe:

klasyfikacja wielomodelowa ; analiza skupień danych symbolicznych ; pozycjonowanie produktów ; ensemble clustering ; cluster analysis of symbolic data ; product positioning

Opis:

Ekonometria = Econometrics, 2013, Nr 2 (40), s. 95-102

Abstrakt:

Pozycjonowanie produktów to szeroka gama działań przedsiębiorstwa, które mają na celu projektowanie oferty i wizerunku firmy. Celem tych działań jest zajęcie wyróżniającego się na tle konkurencji miejsca w świadomości rynku docelowego. Celem artykułu jest zaprezentowanie i zastosowanie podejścia wielomodelowego analizy danych symbolicznych w zagadnieniu klasyfikacji na potrzeby oceny pozycji produktów na rynku. W części empirycznej przedstawiono zastosowanie podejścia wielomodelowego danych symbolicznych bazującego na macierzy współwystąpień oraz metodzie bagging w analizie danych z rynku motoryzacyjnego. Obydwa podejścia dały porównywalne wyniki w sensie skorygowanego indeksu Randa.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2013

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Język:

pol

Powiązania:

Ekonometria = Econometrics, 2013, Nr 2 (40)

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: