Object structure
Title:

Strategiczne znaczenie tworzenia przewagi konkurencyjnej w handlu żywnością na przykładzie wybranych dużych sieci handlowych - analiza i ocena

Group publication title:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Title in english:

Strategic Importance of Competitive Advantage Creation in Food Trade on the Example of the Chosen Large Food-Trading Companies - Analysis and Evaluation

Creator:

Michałowska, Mariola

Description:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu; 2005; nr 1070, t. 2, s. 80-84

Abstrakt:

Currently large food-trading companies are facing a difficult task of building permanent competitive advantage, as well as of adjusting their actions to needs and expectations of their clients. Due to quick development of large food-trading companies, in order to be successful one has to "stand out". In accordance with the dictum "stand out, or die" permanent lowering the unit cost without lowering quality, and creating a bond with ones' clients (and gaining new ones) by means of prices lower than competition, proves to be a successful strategy of gaining competitive advantage in food trade.

Publisher:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2005

Resource Type:

artykuł

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2005; nr 1070. T. 2 ; Agrobiznes 2005. Zmiany w agrobiznesie po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej. T. 2

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. Tytuł projektu: Nauka dla Społeczeństwa: Prace Naukowe AEW w otwartym dostępie (2005-2008)

×

Citation

Citation style: