Object structure
Title:

Rzeczywistość rozszerzona (Extended Reality) w świadomości społeczeństwa w świetle przeprowadzonych badań empirycznych

Group publication title:

Debiuty Studenckie

Title in english:

Extended Reality (XR) in Public Awareness Resulting from Empirical Research

Creator:

Hauke, Małgorzata

Contributor:

Dudycz, Helena. Redaktor

Subject and Keywords:

extended reality ; rzeczywistość wirtualna ; rzeczywistość rozszerzona ; rzeczywistość mieszana ; świadomość społeczeństwa ; virtual reality ; augmented reality ; mixed reality ; public awareness

Description:

Hauke, M. (2024). Rzeczywistość rozszerzona (Extended Reality) w świadomości społeczeństwa w świetle przeprowadzonych badań empirycznych. W: H. Dudycz (red.), Informatyka w biznesie (s. 63-78). Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

Abstrakt:

Rzeczywistość rozszerzona – Extended Reality (XR) jest pojęciem obejmującym zarówno rzeczywistość wirtualną (VR), rzeczywistość rozszerzoną (AR), jak i rzeczywistość mieszaną (MR). XR zyskuje na popularności w różnych sektorach, w tym w edukacji, przemyśle, medycynie, rozrywce i marketingu. W artykule opisano każdą z trzech technologii oraz przeanalizowano przykłady do każdej z nich. Następnie, na podstawie badania ankietowego, zbadano świadomość społeczeństwa w zakresie znajomości i wykorzystania rozszerzonej rzeczywistości Extended Reality. Pomimo że u większości ankietowanych nie jest to wiedza dokładna lub specjalistyczna, odpowiedzi zebrane w ankiecie potwierdzają, że społeczeństwo zna, używa lub jest zainteresowane technologiami rzeczywistości wirtualnej, rzeczywistości rozszerzonej oraz rzeczywistości mieszanej.

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2024

Resource Type:

rozdział

Resource Identifier:

doi:10.15611/2024.80.2.05

Language:

pol

Relation:

Debiuty Studenckie 2024

Rights:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Access Rights:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

License:

CC BY-SA 4.0

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Citation

Citation style: