Object structure
Title:

Marketingowe aspekty usług turystycznych

Group publication title:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Title in english:

Marketing Aspects of Tourist Services

Creator:

Koreleski, Dariusz

Description:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu; 2005; nr 1070, t. 1, s. 468-472

Abstrakt:

The paper deals with the essence of the issue of services and the concept of marketing approach to tourist services. The author tries to present some intrinsic elements and determinants of marketing of services which may lead a service-seller to the market success. Special attention has been paid to the role of the force of habit, which very often affects the consumer surplus while rendering the service. The objective approach to the quality of a service, as well as the subjective one, has been pointed out and the role of personal impression has been underlined. The typology of tourists, reflecting their preferences has also been shown, so as to help a service-seller to adjust to people's habits and expectations.

Publisher:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2005

Resource Type:

artykuł

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2005; nr 1070. T. 1 ; Agrobiznes 2005. Zmiany w agrobiznesie po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej. T. 1

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. Tytuł projektu: Nauka dla Społeczeństwa: Prace Naukowe AEW w otwartym dostępie (2005-2008)

×

Citation

Citation style: